9 راه براي رفع گرفتگي سينك آشپزخانه

وقتي سينك آشپزخانه گرفتگي تخليه نمي‌شود، مي‌تواند احساس ناتواني كند. با پشتيبان گيري آب و پيشخواني پر از ظروف كثيف در انتظار تميز كردن، ممكن است وسوسه انگيز باشد كه تلفن را در دست بگيريد و با لوله كش تماس بگيريد تا مشكل را براي شما برطرف كند. البته شركت هاي لوله بازكني با استفاده از دستگاه سه نظام لوله بازكني اين مشكل را به راحتي حل مي كنند.
در حالي كه شما مي توانيد اين كار را انجام دهيد، يك جايگزين يادگيري نكات و ترفندهايي براي باز كردن گرفتگي سينك آشپزخانه است. با كمي چربي آرنج و برخي نكات تخصصي، مي توانيد هر روز با اين پروژه DIY مقابله كنيد.

1. دفع زباله را بررسي كنيد.

يكي از اولين كارهايي كه بايد در صورت گرفتگي سينك آشپزخانه انجام دهيد اين است كه انسداد زباله را باز كنيد. دفع را به مدت يك يا دو دقيقه با آب داغ اجرا كنيد تا ببينيد كه آيا اين كار فاضلاب مسدود شده را پاك مي كند يا خير. اگر كار نكرد، مطمئن شويد كه دفن زباله خاموش است و به دقت آن را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه درست كار مي كند.
اگر دستگاه دفع بيش از حد گرم شده و به طور خودكار خاموش شده است، ممكن است لازم باشد آن را در پايه راه اندازي مجدد كنيد. كليد پايه "روشن/خاموش" را معمولاً مي توان در كنار يا پايين واحد دفع در زير سينك پيدا كرد.
درباره مواردي كه بايد در سطل زباله و همچنين دئودورانت هاي طبيعي دفع زباله قرار دهيد تا بوي تازگي و تميزي آن را حفظ كنيد، بيشتر بدانيد.

2. استفاده از تلمبه لوله بازكني

اگر پاك كردن زباله باعث رفع گرفتگي سينك آشپزخانه شما نشد، وقت آن رسيده است كه به دنبال يك سينك معمولي خانگي باشيد. براي خريد يك تلمبه لوله بازكني، كه كوچكتر از آن چيزي است كه براي توالت استفاده مي كنيد، به فروشگاه سخت افزار محلي خود برويد.
اگر سينك دوتايي داريد، ابتدا از يك طرف لوله فاضلاب را با يك پارچه مرطوب يا درپوش ببنديد. شما بايد يك مهر و موم محكم در اطراف تلمبه لوله بازكني ايجاد كنيد، بنابراين سمت سينكي را كه مي‌خواهيد غوطه‌ور كنيد با آب كافي براي پوشاندن زنگ پلانجر پر كنيد. تلمبه لوله بازكني را محكم روي زهكش قرار دهيد و چندين بار به شدت فرو بريد. وقتي صداي مكش را شنيديد كه گرفتگي را پاك مي كند، تلمبه لوله بازكني را برداريد و زهكش سينك را به خوبي با آب گرم براي چند دقيقه بشوييد. 

پيشنهاد امروز: دلايل بوي بد فاضلاب از كولر

3. آب جوش

آب جوش ساده ترين و كم هزينه ترين آبچكان سينك آشپزخانه در بين همه است، كه اگر پيستون كار را انجام نداد، بهترين آبچكان سينك آشپزخانه است. در اينجا نحوه استفاده از آب جوش براي پاكسازي فاضلاب آورده شده است:
يك كتري يا قابلمه آب را روي اجاق گاز قرار دهيد و آن را به جوش بياوريد.
در حالي كه منتظر گرم شدن آب هستيد، تا جايي كه ممكن است آب راكد را از سينك خارج كنيد، با استفاده از يك ليوان يا گلدان كوچك آب را خارج كنيد.
تمام كتري آب را داخل سينك بريزيد و بگذاريد چند دقيقه بماند. اگر آب بدون تخليه در سينك بايستد، گرفتگي همچنان وجود دارد.
حدود پنج دقيقه به آب زمان دهيد تا خنك شود و سپس آن را با برداشتن تا حد امكان آب خنك شده با ليوان يا قابلمه خارج كنيد و آن را در سينك ديگري بيندازيد.
ممكن است لازم باشد اين فرآيند را چندين بار تكرار كنيد تا گرفتگي را جابجا كنيد، اما اين استراتژي اغلب در بسياري از انواع انسداد كار مي كند.

4. محلول هاي لوله بازكني خانگي

آيا مي‌دانستيد كه هميشه لازم نيست از پاك‌كننده‌هاي خشن براي رفع گرفتگي سينك آشپزخانه خود استفاده كنيد؟ ممكن است يك پاك كننده زهكش طبيعي درست در آشپزخانه خود داشته باشيد. در اينجا چند ايده وجود دارد:
از نمك و آب جوش استفاده كنيد. گاهي اوقات مي توانيد انسداد مجراي فاضلاب را با نمك باز كنيد. بعد از اينكه تا حد امكان آب راكد را از سينك خارج كرديد، حدود نصف فنجان نمك خوراكي را در داخل فاضلاب بريزيد. سپس، حدود يك ليتر آب جوش بريزيد. بگذاريد چند دقيقه بماند و سپس با آب داغ بشوييد تا مخلوط پاك شود.
يك پاك كننده جوش شيرين و سركه DIY را امتحان كنيد. قبل از استفاده از اين روش، آب راكد را از سينك خارج كنيد. حدود يك فنجان جوش شيرين را در آبكش بريزيد و سپس مقدار مساوي سركه سفيد يا سيب را اضافه كنيد. راه حل به زودي شروع به حباب زدن خواهد كرد. وقتي فروكش كرد، درپوش را داخل آن قرار دهيد و حدود 15 دقيقه صبر كنيد. بعد، آب داغ را اجرا كنيد تا ببينيد كه آيا گرفتگي پاك مي شود يا خير. اگر آب در حال تخليه است اما كندتر از حد معمول است، اين فرآيند را يك بار ديگر تكرار كنيد (اين بدان معناست كه گرفتگي هنوز كاملاً پاك نشده است).
از جوش شيرين و نمك استفاده كنيد. حدود يك فنجان جوش شيرين را با نصف فنجان نمك مخلوط كنيد و اين مخلوط را در آبكش بريزيد. بگذاريد مخلوط چند ساعت بماند سپس با آب جوش بشوييد. اگر گرفتگي را پاك نكرد، مي توانيد اين روند را تكرار كنيد.

5. از رخت آويز استفاده كنيد.

رخت آويز سيمي مي تواند ابزاري عالي باشد اگر سينك آشپزخانه شما گرفتگي داشته باشد. به اندازه مار لوله كش به لوله كشي سينك آشپزخانه شما نمي رسد، اما ممكن است به اندازه كافي طولاني باشد تا به برخي از گرفتگي ها برسد.
سيم آويز صاف شده را در زهكشي آشپزخانه يا "لوله خرد" فرو كنيد تا اگر مي توانيد به آن برسيد، گرفتگي را از بين ببريد يا بيرون بكشيد. مراقب باشيد سينك خود را با سيم خراش ندهيد.
همچنين ممكن است بخواهيد روي يك ابزار پاك كننده گرفتگي فاضلاب پلاستيكي سرمايه گذاري كنيد تا به خلاص شدن از شر زباله كمك كند. اين ابزار براي كمك به از بين بردن موها از سينك يا حمام شما طراحي شده است كه به آهستگي تخليه مي شود، اما مي تواند براي گرفتن ذرات غذاي سرسخت در سينك آشپزخانه شما نيز استفاده شود. فقط مراقب باشيد به آرامي و به آرامي حركت كنيد - پلاستيك نازك مي تواند شكسته شود و مشكلات بيشتري ايجاد كند.

مقالات لوله بازكني ما را دنبال كنيد.
6. استفاده از فنر لوله بازكني

اگر رخت آويز كار نكرد، به فروشگاه سخت افزار برويد و يك مار لوله كش بخريد. مار لوله كش كه مارپيچ نيز ناميده مي شود، ابزار مفيدي است كه مي تواند گرفتگي هاي گير كرده در سيستم زهكشي زير سينك آشپزخانه شما را پاك كند.
شما بايد لوله تخليه و تله P را كه در زير سينك آشپزخانه قرار دارد جدا كنيد تا "لوله خرد" يا "خرد بيرون" كه در پشت ديوار كابينت حركت مي كند، ظاهر شود. اين جايي است كه مار را تا زماني كه مقاومتي براي شكستن گرفتگي احساس كنيد وارد لوله مي‌كنيد.
7. P-trap را تميز كنيد.

تله P در قسمت منحني لوله هاي سينك آشپزخانه شما، معمولا در داخل كابينت قرار دارد. تميز كردن تله P زهكشي آشپزخانه شما ممكن است براي پاك كردن گرفتگي ضروري باشد.
ابتدا يك تابه يا سطل را در زير زهكشي قرار دهيد تا آب يا زباله هايي كه ممكن است بيرون بيفتند را بگيريد.
سپس، تله P را از لوله تخليه باز كنيد و هر چيزي كه گير كرده است را پاك كنيد.
در نهايت، تله P را تعويض كنيد (مطمئن شويد كه تمام اتصالات محكم بسته شده باشند) و آب گرم را براي چند دقيقه از لوله ها عبور دهيد.


8. پيشگيري را در اولويت قرار دهيد.

گرفتگي فاضلاب سينك يك اتفاق عادي است، اما راه هايي وجود دارد كه مي توانيد از آنها جلوگيري كنيد. اگر زباله هاي آشپزخانه داريد، آن را بيش از حد بار نكنيد. اقلام را در يك زمان تغذيه كنيد، و صبر كنيد تا قبل از افزودن موارد ديگر، به طور كامل آسياب شوند. مطمئن شويد كه از نكات تميز كردن زباله استفاده مي كنيد تا دستگاه به درستي كار كند.
هرگز گريس بيكن، تفاله قهوه يا روغن را در زهكشي آشپزخانه يا در زباله هاي خود قرار ندهيد. همچنين، هميشه مطمئن شويد كه پس از هر بار استفاده، مقدار زيادي آب در زهكشي ريخته ايد.
اين مهم است كه بدانيد چگونه از تمام اجزا و سيستم هاي لوله كشي خانه خود نگهداري و مراقبت كنيد تا كارها به خوبي اجرا شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.