چنته چيست؟

اشتراك دانسته ها

چنته چيست؟

چنته، پودر لوله بازكني است كه به علت دارا بودن خاصيت شيميايي، از آن به عنوان لوله بازكن استفاده مي‌شود. خاصيت اسيدي چنته باعث تجزيه مواد تجمع يافته مي‌شود و موجب رفع گرفتگي لوله ها مي‌شود. چنته يكي از روش‌هاي ساده ، ارزان و رايج لوله بازكني است و هر كسي مي‌تواند از اين روش بدون نياز به تخصص يا ابزار خاصي استفاده كند. در مواردي كه گرفتگي لوله‌ها ساده باشد و براثر تجمع مواد غذايي يا مو و چيزهايي از اين قبيل باشد چنته مي‌تواند گزينه مناسبي باشد. شايد بخواهيد اطلاعاتي در خصوص انواع سنگ توالت كسب كنيد، در اين خصوص مطالعه مقاله لوله بازكني زنجان را پيشنهاد مي كنيم.

نحوه استفاده از چنته يا پودرلوله بازكني

نحوه استفاده از چنته روي كارتن بسته بندي آن نوشته مي شود. حتي اگر دستورالعمل را روي بسته پيدا نكرديد هم نگران نباشيد، نحوه استفاده از آن بسيار آسان است. ابتدا پودر را از بسته خارج كنيد، سپس دستكش بپوشيد و ماسك بزنيد و اگر ماسك نداشتيد با يك دستمال نخي جلوي دهان و بيني خود را بگيريد چرا كه اين پودر هم مانند محلول‌هاي شيميايي خاصيت اسيدي دارد و براي سلامتي مضرر است. در صورت تماس با پوست و از طريق استنشاق بخار آن مي تواند سلامتي شما را به خطر اندازد. بعد از رعايت نكات ايمني با توجه به گرفتگي لوله ( اگر زياد باشد مقدار بيش‌تري استفاده كنيد) مقداري از پودر لوله بازكن را داخل لوله بريزيد. براي اطلاع از نرخ اتحاديه لوله بازكني سال 1402 مي توانيد به صفحه مربوطه مراجعه كنيد.

رفع گرفتگي لوله با چنته

اجازه دهيد پودر به مدت 10 الي 20 دقيقه داخل لوله بماند. اين پودر با آب داخل لوله تركيب شده و با تاثير خاصيت اسيدي آن روي مواد انباشته شده داخل لوله، باعث تجزيه آن‌ها مي شود. سپس چند دقيقه آب را باز بگذاريد تا مواد تجزيه شده داخل لوله به صورت كامل شسته شود و مشكل گرفتگي لوله برطرف شود.

توصيه ما در لوله بازكني اين است كه هرچند استفاده از پودر لوله بازكني ساده و كارآمد است ولي بايد از مصرف زياد اين ماده نيز پرهيز كرد چرا كه هر روشي بايد در جاي مناسب خود استفاده شود تا از بروز مشكلات بعدي جلوگيري شود. در ادامه به بررسي برخي از معايب و مزاياي چنته خواهيم پرداخت.

مزاياي استفاده از چنته

 

استفاده از هر روش لوله بازكني مزاياي خودش را دارد. از جمله مزاياي پودر چنته مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

  • ارزان بودن و قيمت پايين آن
  • نحوه‌ي استفاده آسان
  • لوله بازكني سريع 
  • قابل استفاده بودن توسط تمام افراد بزرگسال كه مشكل تنفسي ندارند.
  • اين روش براي باز كردن گرفتگي‌هاي سطحي روش مناسبي است.
  • نيازي به نيروي متخصص ندارد و هر كسي مي تواند با توجه به نيازش از آن استفاده كند.

معايب استفاده از چنته

ضمن دعوت به استفاده از خدمات تخليه چاه شما را به ادامه مطالعه اين مقاله دعوت مي كنيم.

همان طور كه هر روشي مزايايي دارد معايبي هم به همراه دارد. از جمله معايب اين پودر مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

دارا بودن خاصيت اسيدي 

  • استفاده از پودر لوله بازكني حتما بايد با رعايت نكات ايمني همراه باشد چون مي‌تواند براي سلامت پوست و تنفس خطرناك باشد.
  • به خاطر دارا بودن خاصيت اسيدي، نبايد در لوله هاي فرسوده يا چدني استفاده شود چون باعث خوردگي لوله‌ها شده و باعث ايجاد نشتي لوله‌ها مي‌شود.
  • بعد از استفاده بايد به طور كامل لوله شسته شود و اطمينان پيدا كنيد كه داخل لوله باقي نمانده چون در اين صورت باعث سوراخ شدن و شكستن لوله‌ها مي‌شود.
  • براي باز كردن گرفتگي هاي شديد هم استفاده از چنته مناسب نيست و بايد از روش هاي ديگري استفاده كرد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.